مقاله‌ها و نوشته‌ها؛ یاداشت مقالات سبک زندگی و خانواده
نقش و جایگاه جوان در جامعه اسلامی
خانواده

نقش و جایگاه جوان در جامعه اسلامی

دشمنان جمهوری اسلامی با برنامه‌ریزی به چهار ستون اصلی جمهوری اسلامی حمله کردند. ستون سرمایه اجتماعی مثل آنچه در فتنه ۸۸ اتفاق افتاد، سرمایه فیزیکی مثل جنگ تحمیلی، سرمایه انسانی مثل ترور شخصیت‌های تأثیرگذار اوایل انقلاب و یا ترور دانشمندان ایرانی در سال‌های اخیر و سرمایه مالی که همان تحریم‌های اقتصادی است.

علت پیدایش دین
مذهبی

علت پیدایش دین چیست؟

سؤال از منشأ دین پرسش از علت پیدایت دین است. در این تفسیر دین پدیده‌ای خارجی است که مستقل از انسان و جدایی از پذیرش او وجود واقعی دارد.

چگونه نصیحت کنم که غرور فرزندم نشکند
اجتماعی

چگونه فرزند خود را نصیحت کنیم که غرورش حفظ شود؟

نصیحت کردن اشتباه باعث تخریب اعتماد به نفس فرزندان میشود بنابراین والدین باید از مناسب ترین شیوه برای نصیحت آن ها پیروی کنند تا تاثیر خوبی بر فرزندان بگذارند.

حرفایی رو که نباید به فرزند گفت
سبک زندگی

چه حرفهایی را نباید به فرزندمان بگوییم

برخی از والدین نادانسته حرفهایی می زنند که اثرات بسیار بدی در تربیت کودک دارد، آنچه که نباید به فرزندتان بگویید شاید حرفهایی است که شما مدام تکرارشان می کنید.

آموزش نظم به کودکان
خانواده

چگونه فرزندی منظم تربیت کنیم؟

خیلی از والدین بعد از سال ها فرزندآوری نمی دانند از چه سن و سالی و به چه صورتی باید نظم را به بچه ها آموزش دهند و زمانی که کودکانشان بی نظم و ترتیب رشد می کنند، تازه دهان به گله و شکوه باز می کنند که حال چه باید بکنند. این گزارش را درباره نظم و ترتیب کودکان بخوانید.